مسجد دوستدار خانواده مامن و مایه خیر و برکت برای خانواده ها 

مسجد دوستدار خانواده مامن و مایه خیر و برکت برای خانواده ها 

تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
مسجد دوستدار خانواده، مسجدی است که در محله خودش مأمن و مایه خیر و برکت برای خانواده هاست.

خبرگزاری شبستان - جنوب کرمان: مسجد سنگر است، سنگری مردمی که پیروزی انقلاب اسلامی در آن رقم خورد و بعد از آن نیز در جنگ تحمیلی سنگر مردم در حفظ انقلاب و میهن بود.


امروزه که درگیر جنگ فرهنگی هستیم و یکی از مهمترین اهداف دشمن، فروپاشی خانواده هاست، ضروری است که خانواده ها ارتباط بیشتری با مسجد داشته باشند.


مسجدی که با شناخت نیاز خانواده ها و پاسخگویی به این نیازها، ارتباط خوبی را با خانواده ها برقرار کرده و از آنها حفاظت کند، یک مسجد دوستدار خانواده است.


در همین راستا کانون فرهنگی هنری شهید شجاع حیدری در سال ۹۶ به پیشنهاد ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان، طرح مسجد دوستدار خانواده را راه اندازی کرد.


 

بنابراین گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان با مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان در خصوص طرح مسجد دوستدار خانواده گفت و گو کرد.

 

ساخت موشن گرافی طرح مسجد دوستدار خانواده 

 


«مجید خوبی زاده» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، با بیان این مطلب که مسـاجد علاوه بـر نقـش عبـادی می توانند مکانی بـرای خدمت رسانی بـه خانواده ها باشند، گفت: کانون های مساجد می توانند در زمینه های فرهنگی و اجتماعی، خدمات شایانی را به خانواده ها ارائه دهند تـا ارتباط مردم با مسجد بیشتر شـود و در این راستا مسجد دوستدار خانواده با تشکیل کارگروه های مختلف تاکنون خدماتی را به خانواده ها ارائه داده است.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان افزود: این مسجد، برای فعالیت های مسجد محور خود، ۶ کارگروه مشاوره، خیران ازدواج، رسانه و ترویج، ساماندهی امورجوانان، ازدواج آسان و همچنین کارگروه واسطه گری را تعریف کرده و در همین راستا فعالیت می کند.


وی در خصوص برخی از فعالیت های مسجد دوستدار خانواده، ابراز کرد: راه اندازی مهد فاطمی، اتاق عقد، تهیه جهیزیه دختران نیازمند، مشاوره های خانواده، دوره های آموزشی کارآفرینی برای بانوان، تهیه اقلام ضروری برای نیازمندان و نیز راه اندازی کتاب خانه تخصصی زن و خانواده برخی از فعالیت های مسجد دوستدار خانواده است.


خوبی زاده اظهار کرد: به منظور معرفی طرح مسجد دوستدار خانواده به کانون های مساجد سراسر کشور و نیز الگوبرداری آنها از این طرح، با همکاری ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان، مسجد دوستدار خانواده و کانون مصباح موشن گرافی مسجد دوستدار خانواده در حال تولید است.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان اضافه کرد: کار پژوهشی این طرح توسط ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان تهیه شد و از آنجایی که کانون فرهنگی هنری مصباح، یکی از برترین کانون های سطح جنوب کرمان است که به شکل تخصصی در زمینه تولید انیمیشن و موشن گرافی فعالیت دارد بنابراین به منظور بهره مندی از ظرفیت های این کانون و تعامل مسجد دوستدار خانواده با کانون مصباح، کار طراحی و ساخت این موشن را به این کانون محول کردیم.




در ادامه خبرنگار خبرگزاری شبستان با مدیر کانون فرهنگی هنری مصباح در خصوص ساخت این موشن گفت و گو کرد.

 

موشن گرافی مسجد دوستدار خانواده در مراحل پایانی ساخت


«اسماعیل نیک نفس» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: در تولید این موشن گرافی ابتدا جایگاه مسجد و شاخصه های مسجد طراز اسلامی را تصویر سازی کردیم و علاوه بر این برای هر یک از کار گروه های مسجد دوستدار خانواده از جمله ازدواج آسان، مشاورین و حضور بانوان در دوره های آموزشی تصویرسازی شد.


مدیر کانون فرهنگی هنری مصباح افزود: بیش از ۹۰ درصد ساخت این موشن انجام شده و ظرف چند روز آینده کار تولید آن به اتمام می رسد و از این طرح رونمایی خواهد شد.


وی بیان کرد: مدت زمان این موشن ۴ دقیقه و ۳۰ ثانیه است و از آنجایی که کانون مصباح با یک استودیو صداگذاری در تهران قرار دارد بنابراین صداگذاری این موشن به آنها سپرده شد.
 

 

در ادامه خبرنگار خبرگزاری شبستان با مجری طرح مسجد دوستدار خانواده گفت و گو کرد.

 

استقبال بانوان از برنامه های مسجد دوستدار خانواده 



«محدثه رودباری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، گفت: خوشبختانه طرح مسجد دوستدار خانواده با استقبال بانوان محله روبرو شده و بانوان تاکنون در برنامه های این مسجد حضور پررنگی داشته اند.


مجری طرح مسجد دوستدار خانواده افزود: البته با شیوع ویروس کرونا در سطح کشور و به دنبال آن در جنوب کرمان، دوره های آموزشی این مسجد به تعلیق درآمده است و امیدوارم هر چه زودتر این ویروس منحوس نابود شده تا فعالیت های این مسجد از سر گرفته شود.


وی اظهار کرد: از آنجایی که با کمبود ماسک و دستکش مواجه هستیم بنابراین کارگاه آموزش خیاطی را به کارگاه تولید این اقلام اختصاص داده ایم و روزانه بیش از یکهزار ماسک تولید می کنیم و پس از طی مراحل ضدعفونی در بین کادر درمانی و مردم توزیع می شوند.


رودباری ابراز کرد: با پیشنهاد و همکاری ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان، موشن گرافی طرح مسجد دوستدار خانواده در حال تولید است و کار تولید آن به کانون مصباح محول شده است که جا دارد از مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان تشکر کنم.


مجری طرح مسجد دوستدار خانواده اضافه کرد: همچنین از مدیر کانون فرهنگی هنری مصباح که برای ساخت این موشن هزینه اندکی از ما دریافت کردند، نیز تشکر می کنم.


فضاسازی زیبا و دلنشین مسجد دوستدار خانواده برای قسمت بانوان و نگهداری کودکان در مهد فاطمی زمینه حضور بانوان را در این مسجد پررنگ تر کرده است و مادران می توانند بدون دغدغه در نماز جماعت و مراسم مذهبی مسجد شرکت کنند.

در طرح مسجد دوستدار خانواده، ارتباط امام جماعت و متولیان این مسجد با اهالی محله، به حدی تنگاتنگ است که اگر روزی یکی از افراد محله بیمار و یا دچار مشکل و اندوهی شود، امام جماعت به همراه اهالی محله جویای احوال آن فرد شده و با وی همدردی می کنند.

بله مسجد دوستدار خانواده، مسجدی است که در محله خودش مأمن و مایه خیر و برکت برای خانواده هاست.

پایان پیام/ 586